Afiliacja

Content locker - z czym to się je?

15 lis 2024

Orange Flower

Czym jest content locking?

Jest to technika monetyzacji treści, polegająca na ograniczeniu dostępu do treści, produktów lub usług, dopóki użytkownik nie wykona określonego przez nas zadania. Zadania te to najczęściej działania w kampaniach CPA (Cost Per Action), takie jak: wypełnienie ankiety, rejestracja na stronie czy zainstalowanie aplikacji.

Kto to oferuje? OGAds w pigułce

Z content lockingu słyną takie sieci jak ogads, cpagrip czy adscend media. Skupiają się one na użytkownikach urządzeń mobilnych. Dzięki temu większość ofert Content Lockingu jest skierowanych na iOS lub Androida.

Przykłady zastosowań content lockera

Darmowe e-booki lub poradniki, dostęp do pikantnych zdjęć, pliki do pobrania to tylko początek. Użytkownikom oferowane są nagrody w grach mobilnych, ale przed ich otrzymaniem muszą np.:

  • Zainstalować określoną aplikację.

  • Wypełnić krótką ankietę.

  • Zarejestrować się na konkretnym portalu.

  • Wykonać jakieś zadanie itd.

Zarabianie z użyciem tej niszy jest proste, wystarczy dostarczyć treści do użytkownika. Można łatwo zmieniać kampanię bo w zależności od odbiorców, content locking możemy nałożyć od przepisów kulinarnych, po instrukcję naprawy czegoś w samochodzie. Są również wady, użytkownik zirytuje się, w momencie, w którym przesadzimy z ilością blokowanych treści (3 blokady na jedną rzecz) lub zrobimy nieadekwatnego lockera do treści (Pobranie aplikacji za możliwość pobrania tapety na telefon), użytkownik się zniechęci i odpuści, dlatego warto dobrze przemyśleć nasz locking.

Przykład niszy: Instagram z rzekomymi wyciekami zdjęć

Tworzysz konto na Instagramie, które stylizujesz jako miejsce publikacji rzekomo "wyciekłych" zdjęć znanych osób, celebrytów lub influencerów. Publikujesz zwiastuny lub zamazane zdjęcia z sugestią, że pełna treść znajduje się pod podanym linkiem, który prowadzi do content lockera.

Hashtagi, komentarze i kontrowersyjne posty mogą szybko wygenerować ruch na profilu, a ludzie są przecież skłonni klikać w sensacyjne treści, szczególnie jeśli dotyczą znanych osób.

Link w bio prowadzi do strony z content lockerem (np. OGAds). Tam użytkownik musi wypełnić ankietę, pobrać aplikację lub zarejestrować się, aby "odblokować" dostęp do zdjęć. Każda osoba, która wykona akcję w content lockerze, generuje dla Ciebie prowizję.

Więcej informacji znajdziesz w naszym e-booku o CPA! 📚

Chcesz poznać pełny potencjał content lockingu? W naszym e-booku o afiliacji znajdziesz szczegółowe informacje, jak skutecznie wykorzystać tę metodę zarobku online. Omówiliśmy krok po kroku, jak tworzyć treści przyciągające użytkowników, konfigurować content lockery oraz wybierać nisze, które zapewniają największe zyski.

Jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z afiliacją lub chcesz rozwinąć swoje działania, ten przewodnik pokaże Ci, jak przekształcić ruch w realne przychody. Wszystko w prosty, praktyczny sposób.