CPA
Co to CPA? (Cost Per Action)
20 gru 2024
Co to jest CPA i czemu powinieneś to wiedzieć?
Prowizja za akcję brzmi jak oszustwo, ale tutaj omawiamy tylko dobre praktyki. Cost Per Action - bo jest to rozwinięcie w.w. skrótu, to model rozliczenia z wydawcą, który zarabia prowizję, kiedy użytkownik wykona konkretne zadanie. Może to być zweryfikowanie e-maila, pobranie aplikacji, a końcowo (najlepiej wynagradzane) zakupi produkt lub usługę.
To gdzie jest haczyk?
CPA nie polega tylko na wrzucaniu linku gdzie popadnie. Tu chodzi o umiejętne generowanie ruchu czego uczymy w naszym e-booku. Nie zarobisz wrzucając go na konwersację grupową z prośbą o klikanie. To nie jest CPC (Cost Per Click)! Firmy, które są reklamodawcami oczekują dobrej jakości ruchu, który konwertuje (ludzie kupują subskrypcje, premium itp.). Wystarczy zadać sobie proste pytanie - czy będąc firmą zależałoby Ci na tym, żeby nic nie zarobić?
Po co reklamodawcy Cię potrzebują?
Firma sprzedająca konta premium na portalu randkowym zgłasza się do sieci afiliacyjnej i tworzy kampanię, wydawca (Ty!) promuje tę kampanię na swojej stronie, po różnego rodzaju grupach, mediach społecznościowych w odpowiedni sposób używając linków afiliacyjnych, nie trzeba być influencerem czy mieć ruchu. Ktoś klika w Twój link, wykonuje akcję spełniając wymogi kampani i voila! Reklamodawca płaci sieci, a ona wypłaca Ci prowizję za leada. Afilianci działają na zasadzie wynagradzania za efekt, a nie za czas pracy, więc nie ma ryzyka płacenia za kampanię, która nie przynosi efektów.
Firma nie musi płacić za zatrudnienie dużego zespołu marketingowego (narzędzia, pensje, składki). Liczba działań marketingowych rośnie, bez zwiększania stałych kosztów. Afiliacja to po prostu dynamiczne, sprzedażowe podejście nastawione na wyniki. Firmy nie wyrzucają social media managera widząc, że większe wyniki przynoszą im wydawcy - tylko łączą te taktyki. Budują fundament, a afilianci zapewniają ruch i sprzedaż.
E-book CPA - naucz się afiliacji krok po kroku
Jeśli interesuje Cię zarabianie na CPA, ale nie wiesz, od czego zacząć, to e-book CPA może być idealnym rozwiązaniem. W naszym e-booku znajdziesz:
Słownik najważniejszych pojęć afiliacyjnych.
Poradnik wyboru najlepszych kampanii.
Strategie generowania ruchu.
Praktyczne case study z zarabiania na CPA.